عرصه های فعالیت اجتماعی وفردی:فرهنگ مبتنی بر اسلام و حقوق انسانیت به عنوان رکن اساسی فکری من بوده و هست و قران به عنوان تنها نسخه سعادت بشر در تمام اعصار برای نوع بشر و راه اهل بیت بهترین و نزدیکترین مسیر برای پیمودن تکامل ،البته تربیت براساس مبانی فوق و استفاده ابزاری از سیاست ،اقتصاد اسلامی تنهاترین الگویرسیدن به مدینه فاضله مهدوی بوده و خواهد بود.
ادامه...
برهر مسلمان واجب است قبل از پرداختن به هر تجارتی فقه انرا بیاموزد.
باخبر شدیم بیشتر از نیمى از خوابگاههاى دانشگاهتهران و علوم پزشکى به طرح گلدکوئست وارد شدهاند. عدهاى از دانشجویان دانشگاهامیرکبیر هم براى کسب درآمد بیشتر و در واقع دعوت از افراد بیشتر براى ورود به اینفعالیتها، از دانشگاه انصراف دادهاند و... در عین حال، جمعى از تشکلهاىدانشجویى دانشگاه علم و صنعت در نامهاى سرگشاده به مسئولان ذیربط، خواستار واکنشجدى آنها به این مسئله شدهاند. در این نامه به نحوه فعالیت و مضرات اقتصادى واجتماعى آن اشاره شده، از گستردهتر شدن فعالیت این شرکتها در سطح کشور بدون هیچمنعى، ابراز شگفتى شده است. در قسمتى از این نامه آمده است: «با توجه به بافتمذهبى و سنتى جامعه ایران، گردانندگان این سیستم به منظور توجیه شرعى و عقلى فعالیتخویش، دلایل و شواهد فریبندهاى را مستمسک قرار مىدهند و اخیراً پا را فراترگذاشته، به جعل استفتاى مراجع تقلید پرداختهاند که نمونههاى بسیارى از آن دراینترنت قابل جستوجو است». در پایان این نامه آمده است: «ما جمعى از دانشجویان کهقلبمان براى اعتلاى ایران اسلامى و سربلندى و سعادت جوانان برومندش مىتپد، مجدانهمىخواهیم که هر چه سریعتر در جهت پایان دادن به این سیستم فلجکننده چرخه کار وتولید، اقدامات لازم را انجام دهید». دست آخر این که آخرین اقدام را در اینزمینه مجلس شوراى اسلامى با طرح یک فوریتى براى جلوگیرى از ادامه فعالیتهاى هرمىانجام داده است. اما نظر مراجع عظام در پاسخ به این پرسش را بنگرید: سؤال: شرکت و کسب مال از طریق عضویت در شرکتهاى تجارى گلدگوئست (gold Quest) و گلد مایند (Gold Mind) و غیره چه حکمى دارد؟ آیةالله خامنهاى: حکم ربا را دارد و حراماست. آیةالله سیستانى: جایز نیست و تصرف در پول آن حرام است. آیةالله فاضللنکرانى: حکم قمار را دارد و حرام است. آیةالله وحید خراسانى: جایز نیست و حراماست. آیةالله صافى گلپایگانى: اشکال دارد و حرام است. آیةالله بهجت: جایزنیست و حرام است. آیةالله مکارم شیرازى: حرام است، زیرا: 1. اصل معامله باطلاست و جنس معامله شده آن مقدار ارزش ندارد. 2. این کار فریب دادن مردم است وکلاهبردارى محسوب مىشود و بخت آزمایى نام مىگیرد. آیةالله نورى همدانى: جایزنیست و غیرقانونى است. آیةالله شبیرى زنجانى: جایز نیست و حرام است. آیةاللهاردبیلى: عمل شبهه ناک است و اجتناب شود. به چه شک کنیم؟ زمانى با امتیاز نفتدارسى، منابع نفت کشور به تاراج مىرفت و با عهدنامه ترکمنچاى، ولایات شمال ارس ازدست رفت و کاپیتولاسیون بر ایران تحمیل شد. انحصار دخانیات و قرارداد (انگلیسى) موسوم به تالبوت و نقش مراجع وقت در مخالفت با آن را به یاد آوریم. به معاهدهفینکناشتاین بیندیشیم که چگونه طرف مقابل (فرانسه) آن را زیر پا گذاشت. قراردادتجارى سرجانملکم انگلیسى را ببینیم و یک طرفه بودن آن را (به نفع انگلیس) بنگریم وبسیارى از این قبیل؛ اما اکنون هنوز آثار شوم تشویق و ترویج دولتهاى بیگانه بهاستعمال مواد مخدر در ایران از بین نرفته است که شیوههاى جدید تخریب افکار جوانانکشور، از طریق قرصهاى روان گردان (اکستازى) رایج شده که غیر قابل انکار است. ترویجفرهنگ فرنگى بودن و تهاجم فرهنگى با فنآورىهاى نوین، مثل ماهواره و اینترنت کهمهار آنها نیز در دست بیگانگان است، ترویج ابتذال و فحشا در رسانههایى چون ماهوارهو اینترنت که به سادگى و ارزان در دسترس همه است، نمونههایى از تلاش بیگانگان براىمسخ فرهنگى ماست. با این حال، ایرانیان براى دستیابى به علوم و فنون مدرن، موردتحریم قرار مىگیرند؛ آیا نباید به اهداف بانیان خارجى این فعالیتها شک کرد؟ آیااکنون هم باید پادوى شرکت هنگکنگى توزیع سکه باشیم؟ اینها هستند که شیرینىپیشرفتهاى کشور را در زمینههاى حساس و تحسینبرانگیز، به کام ما تلخ مىکنند. بهچه شک کنیم؟